Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Mass Effect 3 Intryck

Kategori: Spel Intryck

Igår på alla hjärtas dag så kom demoversionen av det efterlängtade Mass Effect 3. Jag har längtat efter detta spel i över 1 år nu. I vanliga fall så vill jag inte spoila för mig själv på sådana hära spel men eftersom jag såg en del av denna demoversion på Gamex och lyssnade på Radiogamer när det pratade om spelet så kände jag att det kan vara lite kul att få spela det själv också i lugn och ro.

Kontrollerna tyckte jag var lite förbättrade i actionsekvenserna vilket är possitivt.

Jag tänker inte spoila något i detta korta intryck men jag kan säga att jag blev ännu mera pepp på spelet än vad jag någonsin varit. Frågan är om jag kanske ska spela som den kvinnliga Shepard efter allt snack om att Jennifer Hale är den bättre röstskådespelaren av de två huvudkaraktärerna.

Min Femshep såg inte ut som hon på bilden men jag blev iof inte så nöjd med min.

De nyheterna som är störst i Mass Effect 3 är dels att man kan spela som ett rent actionspel utan att bry sig om att göra alla val i dialogerna eller så spelar man som vanligt eller bara rent storydrivet. Detta är absolut en häftig grej som kan få mera spel att ta efter. Men jag kommer spela som vanligt eftersom jag både vill ha action och story i mitt Mass Effect universum.

En annan nyhet som jag är lite tveksam till är att man kan spela multiplayer i lite olika hordelägen. Här gäller det att ta död på alla anstormande fiender samtidigt som man gör lite mindre uppdrag på banorna. Mass Effect 3 kan komma att bli ett av de bästa spelen detta år men tyvärr så får jag vänta till den 23 Mars att få spela hela spelet eftersom jag ska ut och resa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: