Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Scoop

Kategori: Film Recensioner

Den nyligen bortgångne reportern Joe Strombel (Ian McShane, Agent Cody Banks) är så hängiven sitt yrke att han återvänder från andra sidan graven för att slutföra sin story. Under en föreställning med magikern Sid Waterman (Woody Allen) kommer han i kontakt med den högst levande journalisten Sondra Pransky (Scarlett Johansson). Joe är övertygad om att en eftersökt mördare är ingen annan än Peter Lyman (Hugh Jackman), en stilig brittisk aristokrat och en av Englands mest åtråvärda ungkarlar. Med en motvillig Sid som följeslagare jagar Sondra efter ledtrådar, och upptäcker snart att hennes livs scoop kanske också är hennes livs kärlek.

Denna filmen började jag och Åsa se för många år sedan men vi tröttnade väldigt fort. Men imorse när jag inte hade något speciellt att göra efter frukost så blev det att se denna film. Det var nära att jag stängde av till en början igen men jag höll ut och den blev aningen bättre. Tyvärr så blev den aldrig så bra som jag har hört att den ska vara. Woody Allen var väldigt störande som Scarlett Johanssons far. Hugh Jackman var rätt så bra men filmen gick alldeles för långsamt vilket var lite tråkigt. Detta är ingen film jag kan rekommendera men är ändå en okej film om man gillar filmar som blandar Komedi, Drama och Thriller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: