Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.6 & 7

Kategori: Veckans Xbox Live

Förra veckan så skrev jag bara om 2 av 3 spel som hade släppts eftersom Gotham City Imposters krånglade för mig. Nu har jag provat även det spelet och jag blev både positivt och negativt överaskad. Det positiva med spelet var att det har skön humor, hyfsat snygg grafik och roliga tillbehör. Det negativa var att det är ännu en Call of Duty kopia där det gäller att döda alla man ser på skärmen. Jag hade hellre sett ett tredjepersonsspel istället för ett förstapersonsspel då man kan se sin roliga karaktär istället för bara ett vapen.


Nu till spelet som kom ut denna veckan och det är inget mindre än Warp. Warp påminner lite om Splosion Man med sin estitik och att man är ett expriment av människorna men spelas på ett helt annat sätt. Istället för att spränga sig själv i luften för att komma förbi vissa hinder i 2D plattform. Så spelar man i Warp i mer i en isometrisk vy där man sedan kan teloportera sig korta avstånd. Om det t.ex är låst dörr framför dig så kan du teleportera dig genom den. Ju längre spelet lider så blir självfallet pusselelementen svårare som att undvika fiender och annat som försöker döda dig.  

Warp kostar 800MS points vilket lätt kan bli ett köp någon gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: