Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

3 filmer

Kategori: Film Recensioner

HOSTEL : PART 3

Fyra killar åker till Las Vegas på en kombinerad arbetsresa och svensexa. Snart förs en av dem bort till ett avlägset beläget vandrarhem där gästerna ägnar sig åt plågsamma lekar och spelar om vilken tortyrmetod de ska använda härnäst...

Första Hostel tyckte jag var riktigt ofräsch första gången jag såg den. Sen när andra filmen kom så tyckte jag inte det var lite ofräsht längre och nu när 3:e filmen har kommit så kan man bara säga att allt som var läskigt med de tidigare filmerna är borta. Jag fattar ärligt inte varför denna film heter Hostel eftersom den inte har något direkt med de första filmerna att göra. Det är väldigt lite tortyr i filmen som man hade förväntat sig. Så gillar sådana här filmer så kan man väl ge denna en chans men förvänta dig inget speciellt eller något bra.




HORRIBLE BOSSES

För Nick, Kurt och Dale finns det bara en sak som gör deras dagar lite mer uthärdliga: fantasin om att bli av med sina outhärdliga chefer. En blöt kväll bestämmer de sig för att det är dags att gå från fantasi till handling och där och då gör de tre vännerna en plan för att göra sig av med sina respektive arbetsgivare - för gott. Det finns bara ett problem: även de bästa av planer är endast så idiotsäkra som de som sitter bakom spakarna.

Denna filmen har en hel del stjärnor i sig men det behöver ju inte betyda att det är en bra film för det. Filmen börjar helt okej men tappade mitt intresse efter kanske halva filmen. Det finns absolut en del roliga partier i filmen men de är alldeles för behålla mitt intresse. Både jag och Åsa satt och kollade på mobilen mot slutet av filmen. Inget bra betyg.


YOUR HIGHNESS

Två prinsar - den marijuanarökande slöfocken Thadeous (McBride) och den ädle Fabious (Franco) - slår sig samman med en svårfångad krigare (Portman) i sökandet efter en prinsessa som ska befrias från en ond trollkarl. Längs vägen måste de övervinna fruktansvärda varelser och förrädiska riddare under denna galna resa laddad med scener som visade sig vara för skandalösa för biograferna.

Your Highness kommer från regissören till Pineapple Express och man märker detta på fler sätt än att det finns samma skådespelare med i filmerna. Denna komedi är väldigt blodig och väldigt töntig på sina ställen men jag gillar det. Historien är väldigt simpel men vad gör det när den ändå är underhållande. Det jag skulle kunna klaga på är att början och slutet är lite sega och inte lika bra som mitten av filmen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: