Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Kinect Demos

Kategori: Spel Intryck

Jag har nu testat en del nya kinect spel och här kommer lite kort om vad jag tyckte om dem.

MotionSports : Adrenaline

Detta spelet släpptes i slutet av November och är som titeln antyder ett sportspel som tar vara på sporter med mycket adrenalin. Demoversionen var väldigt snål så man fick bara provspel att hängflygning(bilden nedan) på en ända bana. Dock så tyckte jag det funkade hyfsat bra med alla "kontroller". Grafiskt så såg det också helt okej ut för att vara ett Kinect spel. Men trots min positiva överaskning så tror jag inte att jag kommer införskaffa mig detta om det inte blir snorbilligt någon dag.


Rise of Nightmares

Detta spelet hade jag hört sedan innan att kontrollen skulle suga hästpung och det gör den också. För att gå frammåt så får man ta fram ena benet men ibland fattar inte kinecten det och då börjar man gå baklänges istället. Jag spelade spelet med Patrik vid min sida och vi skrattade mest åt den feminalt dåliga kontrollerna i spelet. Rise of Nightmares är det första skräck spelet till Kinect och även där misslyckas utvecklarna. Spelet är mer ett hack n Slash spel med massvis med blod. Skräcken i spelet är nog mest att man stå ut med den fasansfulla kontrollen något annat kan jag inte tänka mig.


Kung Fu High Impact

Kung Fu High Impact är precis vad det låter som ett fightingspel med typ oändligt med fiender. När Christer och Victor från Press2Play spelade detta spel så såg det faktist så dåligt att det blev bra ut. Men när jag provade så tröttnade jag väldigt fort. Grafiskt så ser det riktigt illa ut och jag fattar faktist inte att det kan vara ett fullpris spel. Hade det kommit till xbla så hade jag förstått detta mycket mera. En rolig grej med spelet är ju att man spelar som säg själv och alla slag/sparkar man gör får konsekvenser på fienderna som är i närheten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: