Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Rollspel & Serietidningsvåld

Kategori: Spel Intryck


Under Gamex 2011 så fick man se en glimt ur detta spel efter Mass Effect 3 visningen och jag kan väl säga som såhär att då blev jag inte så intresserad. Men nu efter att jag spelat demoversionen som var väl tilltagen så blev jag mera pepp. Kingdoms of Amalur kan man säga är en blanding mellan Fable och Skyrim. Stridsystemet är mer likt fable fast mycket snabbare som för tankarna till Darksiders. ¨

Grafiskt så är det det väldigt likt Fables lite mer mysiga stämning än vad andra mer realistiska grafik. Mina förväntningar på spelet var alltså inte vidare höga men jag blev positivt överaskad. Sen så var det ju inte helt fel att man fick lite bonusar till både detta spel och kommande Mass Effect 3 som tack för att man spelade demot. 


Det som gjorde mig mest glad i spelet var de snabba striderna och att man enkelt kan använda sin pilbåge med ett enkelt knapptryck likt fables stridssystem. Det gick även att hitta massvis med loot från sina fiender och från olika skattkistor. Jag är helt enkelt positivt överaskad och det skulle inte förvåna mig om jag köper spelet någon dag när jag klarat Skyrim.

Kingdoms of Amalur släpps den 9:e Februari och på Gamestop så får du 100kr på ett presentkort om du förhandsbokar det plus 35% mer för gamla spel som du säljer och lägger på bokningen.
  

För de som vill ha mera action så har det kommit ut en demoversion av Darkness 2. Första Dakness spelet tyckte jag var intressant men jag klarade det aldrig. Darkness 2 har ännu mera serietidningsestetik och påminner om borderlands i sitt utseende. Dock så är detta mycket våldsammare och mörkare. Det finns mycket att gilla med Darkness 2 som t.ex alla möjligheterna i striderna och att man kan levla sin karaktär med nya förmågor.

Kontrollen funkade bra trots att det är ganska så mycket mera att kontrollerna och hålla koll på än i vanliga FPS spel som t.ex Call of Duty. Jag har inte så mycket mer att säga om det lilla man fick prova på i demot men jag är faktist även där positivt överaskad. Jag gillar den mer celshadade grafiken vilket gör att detta spel sticker ut mer än vad första Darkness gjorde.

Darkness 2 släpps den 10 Februari och på Gamestop är det samma deal som det är på Kingdoms of Amalur

Kommentarer


Kommentera inlägget här: