Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox live v.2

Kategori: Veckans Xbox Live

Denna veckan så kom det 2 nya nedladdningsbara spel.

Det första jag tog mig an att testa var AMY och även om jag inte provade det särskilt länge så fick jag mig iaf en bild av vad spelet är för något. Amy är ett skräckspel i lite Silent Hill vibbar. Det är alltså ett survival horror spel med fin grafik för att vara ett nedladdningsbart spel. De första fienderna man stöter på är värdelösa zombies som man spöar med ett eller två slag. Tyvärr så tyckte jag att det gick lite segt och inget jag kommer lägga pengar på.

Gillar man skräckspel så kan detta vara ett bra alternativ för ynka 800Ms Points

Andra spelet denna vecka var en remake på ett gammalt klassiskt spel. Spelet heter Choplifter HD och går ut på att man flyger helikopter fram och tillbaka till sin bas för att hämta upp passagerare som ligger pyrt till. Det gäller också att skjuta ner soldater på vägen som försöker hindra ens framfart. Jag gillade detta spelet när jag var liten men det krävs mer än så här för att vara intressant 2012.

1200MS Points tycker jag är alldeles för mycket för ett så här simpelt spel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: