Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.28

Kategori: Veckans Xbox Live

Frogger Hyper Arcade Edition var första Xbla spelet jag spelade denna vecka. Mina förväntningar var lågt ställda eftersom jag aldrig har varit något fan av Frogger spelen. Det tog mig bara några få sekunder att inse att detta spelet sög pung även det. Det finns säkert dem som gillar Frogger och kommer gilla även det här. Men prislappen för detta spel tycker jag är alldeles för hög för detta tråkiga och fula spel.
Frogger Hyper Arcade Edition kostar 800Ms Points. Jag hade nog aldrig spelat det även om jag fick det gratis.
 
Zuma´s Revenge! är väldigt likt sin föregångare men med lite förnyingar. Som t.ex att man kan boosta på olika djur vilket gör att man får mera poäng under spelets gång. Första Zuma är riktigt bra pusselspel och detta är kanske bättre men jag tycker inte att det är värt att köpa om man verkligen inte älskar Zuma spelen.
 
Zuma´s Revenge kostar även det 800Ms Points och är klart värt för dem som vill ha pusselspel. Men har man första Zuma spelet så klarar man sig gott med det. 
 
Quantum Conundrum har jag väntat på sen lag läste om det i Level. Nu när man har provat det så är jag lite tveksam. Det påminner en hel del om Portal utan den sköna humorn vilket inte så konstigt eftersom det är en avhoppare från Valve som har gjort detta spel, Spelet går ut på att göra massa olika pussel i olika dimensioner. Det finns t.ex en dimension där allt är superlätt och en där allt är supertungt. Sen så får man laborera med 2 till dimensioner. En kul idé men jag gillar inte den Cartoon Network estitiken plus att kontrollen var lite svajig. 
1200 Ms Points för de som inte kan få nog av kluriga pussel i Portalstil

Kommentarer


Kommentera inlägget här: