Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.24-26

Kategori: Veckans Xbox Live

Babel Rising som kom för 3 veckor sedan går ut på att man spelar som Gud. Det är din plikt att hindra människorna från att bygga Babels torn. Kan liknas med ett Tower Defence spel där du är tornet som ska krossa allt som kommer i din väg. Det är en halvrolig idé men Kinect kontrollerna funkade gräsligt dåligt och jag hade inte särskilt kul med spelet. Det gick även att spela med vanliga kontroll metoden men det orkade jag inte prova innan jag tog bort spelet från hårddisken. 
Babel Rising kostar 800Ms Points.
 
Förr förra veckans spel var Magic 2013 vilket är en digitaliserad version av Magic kortspelen. För nått eller några år sedan så kom det ett annat sånt här spel men jag förstod aldrig det roliga i det. Tycker man om Magic the Gathering kortspelet så kommer man säkert även gilla detta men jag förstår tyvärr inte charmen med det. 
800Ms Points kostar Magic 2013
 
Förra veckans spel kom i fredags men jag provade det först igår eftersom jag inte var så pepp på det. Spelet heter Mini Ninjas Adventures och spelas enbart med Kinect. Första Mini Ninjas som kom för ett par år sedan var ett helt okej spel men lite för enformigt för min smak. Detta spelet är fruktansvärt enformigt då det går ut på att placera sig på olika ställen på golvet och så eller sparka på fienden som är framför sig. BOOORING!
 Mini Ninjas Adventures kostar även det 800Ms Points. Snart får det komma bra spel till Xbla igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: