Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Avengers

Kategori: Film Recensioner

En brokig skara individer med superkrafter samlas ihop av den hemliga organisationen S.H.I.E.L.D. för att skydda planeten mot invaderande styrkor från yttre rymden. Tillsammans bildar de motvilliga superhjältarna gruppen The Avengers.

Jag gillar verkligen Ironman filmerna. Hulken var helt okej om man räknar bort den första filmen. Thor och Captain America var väl rätt så kassa faktist. Men på något sätt så lyckas skaparna göra denna film väldigt bra trots olika karaktärer och jag gillar faktist alla i denna. Hulken får inte vara med jättemycket men när han väl är med så är han den roligaste karaktärern att titta på vilket jag på förhand inte hade trott. Det är så himla många stjärnor med i denna film så egentligen så borde det ha blivit en riktig soppa av allt ihop men jag tycker knyter ihop säcken på ett väldigt bra sätt.
Det ända problemet jag har med filmen är väl egentligen att fienden som kommer från yttre rymden känns väldigt tråkiga och överdrivna. Men det får man väl ta när det är en sån här film. Helt klart sevärd om man gillar serietidningsfilmer eller bara skön action med en hel del roliga skämt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: