Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.18

Kategori: Spel Intryck

Ny vecka och nya välgjorda spel. Först ut så har vi Awesomenauts som är ett 2D actionspel med läcker grafik. Spelet ska väl spelas online både med och mot andra spelare vilket jag inte gjort särskilt mycket. Där emot så hade jag hyfsat kul med detta spel. Givetvis så finns det bättre liknande spel men jag fastnade för grafiken vilket gav spelet ett extra lyft. Det går även att spela upp till 4 spelare i delad skärm.

800 MS Points kostar detta teambaserade actionspel

Fable Heroes är nog veckans stora spel och är med i Xbox Next vilket innebär att det är ett av flera spel som har 400 i Gamerscore. Fable Heroes liknar Castle Crashers men detta är gjort i 3D och har inte riktigt samma charm som Castle Crashers. Men jag kan nog komma att köpa spelet om jag hittar några vänner som vill lira en mer hack n slash aktiv variant av fullblodspelet Fable. Jag är inget större fan av den barnliga designen på spelet vilket drar ner min pepp på det en aning.

Fable Heroes kostar även det 800Ms Points.

Har man en Ps3 med Playstation Plus konto så kan man denna vecka ladda ner mängder med gratis spel. Här nedan kommer en lista på de spelen. Awesomenauts kan man ju ladda ner hela spelet vilket är lite kul när det är helt nytt.

  • Awesomenauts
  • Hamsterball
  • Max Payne
  • Richochet HD
  • Wakeboarding HD
  • Majong Takes Anchient Wisdom
  • Mushroom Wars
  • Sky Fighters
  • Magic Orbs
  • Smash Cars

Kommentarer


Kommentera inlägget här: