Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Breaking Dawn Part 2

Kategori: Film Recensioner

Breaking Dawn Part 2 handlar om Edward och Bellas dotter som ses av en vampyr som anmäler dem hos Volturi för att ha skapat en vampyr unge. Detta skapar ett spänt läge då Volturi bestämmer sig för att resa till Forks och förgöra familjen Cullens. Familjen måste därför hitta massa vänner runt om i världen för att bevisa sin oskyldighet. 
 
Igår så gick jag, Åsa och Louise på bio och såg sista delen av Twilight serien. Många avskyr Twilight filmerna och vissa älskar dem. Jag skulle gå så långt att jag älskar dem men jag gillar dem i alla fall vilket är lite
ovanligt i mina manliga bekanskapskrets. Breaking dawn 2 tar vid där förra filmen slutade och man får se Bella bli vampyr vilket var lite kul. Hade dock velat se ännu mera hur hon upplevde världen med sina "nya" ögon. Filmen höll sig bra mot boken men det känns lite för snabbspolat för min smak. De kunde lika gärna låtit filmen vara 30min längre och verkligen fått mer material.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: