Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Demo intryck

Kategori: Spel Intryck

Igår när Patrik kom över så testade vi lite olika demos och här kommer mina intryck av dem.
 
Marvel Avengers™: Battle for Earth är ett fightingspel som man styr med Kinect. Detta gjorde självklart att man blir väldigt reserverad på att detta kan vara underhållande på något sätt. Men jag hade faktist lite fel. Jag blev positivt överaskad över hur väl det ändå funkade. Dock så är detta inget bra spel bara för att kontrollen funkar bättre än väntat. Men jag blev ändå positivt överaskad. I demo versionen så får man spela som Hulken och Thor vilket var lite coolt men jag hade mycket hellre spelat dem i Marvel vs Capcom spelen än ett Kinect spel. Marvel Avengers™: Battle for Earth kanske kan vara ett halvokej fightingspel för barn.  
Forza Horizon är ett mer arkadigt bilspel om man jämnför med de 4 tidigare spelen i serien. Dock så gillar jag bilspel som är som Forza Horizon där man åker fritt över en stor öppen karta/stad som här är Colorado. Demoversionen hade bara 3 olíka race vilket var lite tråkigt men fick mig sukta efter mera. Grafiskt så kan det vara det snyggaste bilspelet någonsin även om jag hade velat ha ännu mera delar som gick sönder på bilarna efter en krasch. Jag kommer garanterat köpa detta spel när det släpps 23 Okt. Dock så kommer jag byta till engelska röster om det går då de svenska rösterna var pinsamt usla förutom GPS:n som lät som den ska göra.
Crash Time 5 : Undercover femte delen i serien som först kom till PC 2007 men sen har kommit i stort sett varje år till xbox 360 sedan 2008 och frammåt. I de tidigare delarna så körde man runt i olika städer i Tyskland men nu i del 5 så befinner man sig utanför städerna och kör mer på större vägar och i Alperna. Man är som titeln antyder en undercover polis där man ska ta fast smugglare. Grafiskt så ser spelet väldigt ojämt ut. Bilkrascherna är snygga men inte Burnout spektakulära. Bilarna och omgivningen känns rätt så förlegat. En ny sak med spelet är att man har tillgång till olika vapen i race som gör att man kan lägga ut spikmattor,olja, taizergun och nått slags "rep" som gör att man sätter fast det i bilen framför vilket gör att man får en extra skjuss frammåt. Detta var lite småkul men jag spelar mycket hellre Blur som har sköna vapen, bilar och banor.
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: