Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Resident Evil : Retribution

Kategori: Film Recensioner

Alice är det ultimata vapnet och är tillfånga tagen hos Umprella Corpiration långt ner under vattenytan utanför Rysslands kust. Det blir Ada Wong, Wesker och några tills uppgift att fria henne från det stället så hon kan stoppa invasionen av zombies.
 
Förra filmen som kom 2010 blev jag positivt överaskad av då trailern för den var makalöst kass. Samma sak trodde jag nästan det skulle bli med denna filmen men sån tur hade jag icke. När filmen börjar så fattar man knappt någonting men det förklaras som tur är lite senare i filmen. 3D effekterna som var häftiga för 2 år sedan är fortfarande bra men inget jätte spektakulärt. Handlingen i denna schizofrena film är inget vidare men det har i och för sig ingen Resident Evil film haft. Dock så är denna faktist sämst rent handlingsmässigt.
En grej med filmen som jag gillade trots dåligt utförande var att många karaktärer från spelen är med. Ada Wong och Wesker nämnde jag tidigare men så finns även Barry Burton(Resident Evil), Leon S. Kennedy från de flesta Resident Evil spelen och Jill Valentine också från de flesta spelen.
 
Har man sett alla tidigare filmer på bio som jag och kompisgänget har gjort så tycker jag man kan se även denna. Men gillar man inte filmerna så ska man verkligen hålla sig borta från bioduken. Det fanns många element i filmen som var riktigt kassa som t.ex ett gäng töntiga nazi zombies med vapen som var helt värdelösa på att skjuta. Hur kan ca 40 zombies med vapen missa 6 personer som är 20m framför dem när de träffar allt annat som är både bakom och framför är ett väldigt stort frågetecken.
 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    fick i uppdrag av pappa att kolla på lite hotell och annat i Thailand. Jag vet dock inte hur man bäst går till väga. Jag har alltid utgått ifrån en resebyrå och sedan kollat de bästa de har. Men i det här fallet är jag helt lost. Kan inte du kolla lite du också. Pappa verkar vilja ha svar snart.

    2012-09-25 | 18:15:28
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: