Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.37

Kategori: Veckans Xbox Live

Happy Tree Friends False Alarm
Är väldigt likt den gamla klassikern Lemmings. Det är spelarens uppgift att få alla karaktärer levande igenom alla sadistiska fällor som lurar på banorna. Det löser man genom att t.ex täppa till farlig gas med att kasta något klägg som sätter sig i vägen. Spelet är ovanligt billigt men jag spelar faktist Lemmings hellre,
400 Ms Points för den som älskar Happy Tree friends
 
Red Johnson´s Chronicles
Är ett klassiskt peka klick spel med ointressanta karaktärer. Jag blev så uttråkad av spelet att jag stängde av relativt fort, Det var väldigt mycket cutscenes under trialverisonen vilket jag inte har något emot om de är bra men här var de väldigt oengagerande.

800 MS Points för denna sörja. Finns så mycket bättre alternativ. Varför inte välja Monkey Island spelen.
 
Double Dragon Neon
Denna remake av orginalet var rätt så kul att spela med en kompis men inget jag skulle lägga pengar på. Det som gjorde spelet lite intressantare var att man kunde hitta olika powerups som gjorde olika skada. Det och musiken var väl de grejorna med spelet som jag tyckte om resten var stelt och enformigt.

800Ms Points får man spendera om man gillar beat em up spel och i synnerhet Double Dragon,
 
Mark of the Ninja
Påminde en hel del om Shank på den grafiska stilen men detta gillade jag mera eftersom det var mera smyga och lite problemlösning i hur man skulle förbli oupptäckt. Dock så räddare det inte spelet vidare mycket då det finns roligare liknande spel. Jag tipsar om Shadow Complex som iof är mer action men också mycket bättre.
Mark of The Ninja kom förra Fredagen men det såg jag först i Onsdags.

Mark of the Ninja kostar 1200 Ms Points. 800 hade varit mer värt tycker jag.
 
Joe Danger 2 ; The Movie
Är likt sin föregångare men i detta spelet så är det mycket mer varierande fordon och terräng. Spelets grafik är väldigt charmig och det händer saker på skärmen hela tiden. Dock så är det lite för arkadigt för min smak. Jag väljer hellre Trials Evolution. Det är absolut inget tråkigt spel men inget jag väljer att lägga mina pengar på heller.

Joe Danger 2 : The Movie kostar även det 1200 Ms Points.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: