Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

World War Z

Kategori: Film Recensioner

 
Den FN-anställde Gerry Lane reser jorden runt i en kamp mot tiden för att förhindra en pandemi som har fått armér och regeringar på knä och som nu hotar att utrota hela mänskligheten.
 
Det var några veckor sedan som jag, Pontus, Michael och Anders var och såg denna film. Så här kommer mina åsiker aningen försent.
 
Den enkla handlingen är som alla andra zombiefilmer ungefär. Men bara för det så behöver det inte vara dåligt kanske bara lite uttjatat. Filmen börjar starkt med att staden som Gerry Lane med familj befinner sig i utsätts för "zombie" attacken. Detta är det bästa i hela filmen tycker jag och att få se hur människorna länsar alla butiker på förnödenheter. Mycket intressant men inget man inte sett förut för visso. Denna film hade några problem innan den officielt kom ut och regissören fick göra om slutet efter att många klagade på det. Jag hade gärna velat se orginalslutet eftersom jag inte var jätteförtjust i detta slut. Men så kan det gå. Kanske är det slutet med på Bluray utgåvan. 3D:n i filmen var riktigt ovärd och jag hade helst velat se den utan men så fick det bli om man ville se den på den största bioduken. En helt okej film men alldeles för lång för sitt eget bästa. Hade nog lätt kunnat klippa ner den till en bättre upplevelse.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: