Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Silent Hill : Revelation

Kategori: Film Recensioner

Heather Mason och hennes pappa har länge varit på flykt och alltid ett steg före farliga styrkor som hon inte helt och hållet kan förstå. Nu på Heathers 18-årsdag förutom att hon plågas av hemska mardrömmar och av hennes fars försvinnande, upptäcker Heather att hon inte är den person som hon trodde att hon var. Upptäckten leder henne ännu djupare in i en demonisk värld som hotar att fängsla henne för evigt.


Jag och Patrik så denna film igår och jag måste säga att jag blev positivt överaskad. Jag har mest hört att filmen ska vara kass så jag förväntade mig det. Men som sagt så blev jag positvit överaskad. Det som gjorde att jag gillade filmen var att den var så pass lik spelen och i synnerhet Silent Hill 3 till utseende. Som skräckfilm så var den inget skrämmande men som tvspelsfilm så tycker jag de har gjort ett mycket bra jobb dock så var första halva var något bättre än andra halvan av filmen. Det som är roligt med både denna och första Silent Hill filmen är ju alla monster som har sin förankring i spelen.

Silent Hill 3
Silent Hill Revelation

Kommentarer


Kommentera inlägget här: