Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Taken 2

Kategori: Film Recensioner

Först tog de hans dotter Nu kommer de efter honom Den före detta CIA-agenten Bryan Mills (Liam Neeson), räddade för ett år sedan sin dotter från en brutal trafficking- maffia. Men ingenting glöms och ingenting är förlåtet, Bryans förflutna gör sig påmint och de mord han tvingades begå för att rädda sin dotter måste sonas. I ett försök att återförena familjen bjuder han sin ex-fru Lenore och dottern Kim på en välbehövlig semester till Istanbul. Men där befinner sig också fadern till en av de mördade kidnapparna, fast besluten om att utkräva hämnd för sin sons död och utplåna hela familjen Mills.
 
Första Taken filmen tycker jag är riktigt bra. Mina förväntningar på Taken 2 var därför högt ställda men sänktes när jag hörde att den inte var så bra av lite folk. Men jag gav den givetvis en chans men oturligt nog så hade de rätt. Mitt största problem jag har med denna film är att filmen saknar en bra handling. Den känns lite väl simpel och lik första filmen. Men det finns en del sköna scener ändå. Ingen katastrof till film men långt ifrån så bra som första filmen är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: