Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Man of Steel

Kategori: Film Recensioner

Ända sedan Clark Kent insåg att han äger unika förmågor har han förstått att han kommer från en annan värld. När han som ung man söker efter sitt ursprung får han veta varför han skickats till jorden. Men inom honom bor en starkare kraft att vilja göra vad som är rätt. Snart står människornas hopp till en oväntad hjälte.
 
I fredags så gick jag och Claes och kollade på Man of Steel på bio. Tyvärr så såg vi den i 3D och detta kändes som vanligt helt jävla onödigt. Jag kan inte förstå varför alla filmer ska vara i 3D nu förtiden. Det blir mörkare bild och man kan inte slappna av lika gött i biostolen utan att förlora den lilla 3D effekten som blir när man har lagt på 3D effekterna i efterhand. Filmen som sådan börjar med introduktion av Krypton vilket var väldigt Sci-Fi och inget jag hade förväntat mig. Efter det blev filmen bättre och är som bäst i upptakten till slutkriget. Alla lugna sekvenser om vem Clark Kent är och hur han blir stålmannen är bäst men tyvärr så saknas det något som jag inte kan sätta ord på.
 
Actionsekvenserna är riktigt brutala i att mängder med hus och bilar pajar men det känns aldrig direkt nervigt eftersom Stålmannen är för osårbar. Detta problem har alltid Stålmannen haft som karaktär och det är detta som gör Batman och alla andra superhjältar så mycket bättre då de är mer mänskliga. Nu låter det kanske som om jag hatar filmen men så är inte fallet. Det är bara det att det saknas något i den. Sevärd tycker jag den är men inget jag troligen kommer se igen. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: