Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

A Good Day to Die Hard

Kategori: Film Recensioner

Bruce Willis är tillbaka som allas vår actionhjälte John McClane. Även den här gången hamnar den hårdnackade New York-polisen på fel plats vid fel tillfälle, efter att ha rest till Moskva för att hjälpa sin son Jack . John och Jack har inte ett helt okomplicerat far- och son-förhållande, och det faktum att Jack är minst lika envis som sin pappa förenklar inte saken. Men med Moskvas undre värld efter sig och med tiden emot sig för att stoppa ett krigsutbrott, måste de trots detta samarbeta och två McClanes visar sig vara en svårslagen kombination.
 
Det var nu en månad sedan som jag och Åsa gick och såg denna film på bio. Så jag tyckte det var bäst att skriva vad jag tycker om den nu(bättre sent än aldrig). Förra filmen tyckte jag väldigt mycket om trots att de finns många som inte gjorde det. Så för att jag blev så positivt överaskad av förra filmen så var mina förväntningar på denna ganska så höga. Tyvärr så lyckas inte denna film att komma upp i samma klass som de andra Die Hard filmerna. Det är en helt okej actionfilm men inte lika bra som föregående filmer. John McClane som karaktär är fortfarande rolig trots något uttjatade repliker i filmen. Jai Courtney som spelar sonen funkar rätt bra in i filmen men även han känns inte lika bra som någon annan birollskaraktär från de tidigare filmerna. Gillar man Die Hard rullarna så ska man se denna film men förvänta dig inget utöver det vanliga. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: