Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dead in Tombstone

Kategori: Film Recensioner

När ett hänsynslöst gäng invaderar en liten gruvstad, mördar de sin egen ledare, Guerrero Hernandez, i ett kallblodigt maktövertagande. Dömd till evighet i helvetet, konfronteras Guerrero med Satan själv, som erbjuder honom att leverera sex själar av hans forna gäng för att undgå fördömelse.
 
När jag såg denna film så visste jag inget om vad den skulle handla om vilket var rätt befriande faktiskt. Men man blev fort varse om vad det var för typ av film. Filmen hade horribla specialeffekter och använde sig av slowmotion effekter typ hela tiden. Antar att de behövde förlänga länge filmen så det var därför man använde sig av slowmotion även i onödiga scener som när Guerrero(Danny Trejo) satte sig på en barstol. Helt jävla meningslöst enligt min mening. Som film så var handlingen rätt lökig men jag tröttnade iaf inte märkvärt på filmen. Sen så fanns det så många korkade karaktärer som måste varit de sämsta skyttarna i vild västern. Hur kan man vara 10 pers som skjuter mot en enda person och missa varenda skott. Det fanns många sådana tillfällen i filmen som jag störde mig en aning på.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: