Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Starving Games VS Hangover Games

Kategori: Film Recensioner

Jag har nu sett 2 stycken olika parodier på The Hunger Games men först ut är The Starving Games som är väldigt lik Hunger Games trots massa parodi givetvis. Det parodieras på The Hunger Games, The Avengers, Sherlock Holmes, Twilight, The Expendables och Harry Potter mm. Parodifilmer brukar vara rätt så kassa så även denna men jag var ändå rätt så underhållen av alla dålig skämt. Skådespelarna är riktigt usla men det får man väl köpa när man ser sådana här filmer. Mycket bättre än många andra Parodier på senaste åren som jag sett.
Hungover Games är som det låter en korsning mellan Hangover filmerna och The Hunger Games. Denna filmen hade mycket högre budget vilket man ser direkt men det behöver ju inte betyda att den blir bättre eller roligare. Som film sett så har den ett bättre manus men jag tyckte inte den var lika kul på sina skämt. Det parodieras på massa annat också så som Ted, Superhjältar, Avatar, Carrie, Mupparna, Johnny Depp karaktärer och lite annat smått och gott.
 
Det är svårt att välja vilken jag tyckte var bäst men måste nog ge Starving Games ett plus i kanten annars så är de likvärdiga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: