Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Amazing Spiderman 2

Kategori: Film Recensioner

Spider-Mans största strid har alltid pågått inom honom själv: kampen mellan den vardaglige Peter Parker och det tunga ansvar som vilar på Spider-Mans axlar. Men nu ställs Peter Parker inför en mycket större konflikt: Electro, en fiende med betydligt större krafter än han själv.Och när hans gamle vän Harry Osborn återvänder inser Peter att alla hans fiender har en sak gemensamt: OsCorp. Kan Spider-Man skydda New York-borna från den ondska som hotar staden?
 
Jag har gillat alla Spiderman filmer mer eller mindre i modern tid. Förra Spiderman filmen gav jag en 8 av 10 och det kan jag stå för än idag även om Spidermans fiende var tråkig. Detta problem lider även Amazing Spiderman 2 av. Åter igen så är fienderna tråkiga och den tråkigaste av dem alla är Electro som är den stora fienden i filmen. Detta är väldigt synd då actionsekvenserna blir ointressanta och väldigt mycket dataanimerat vilket gör att det ser ut som ett spel vilket jag inte tror är meningen. Andrew Garfield som Spiderman och Emma Stone som Gwen Stacy gör ett riktigt bra jobb och man ser att det finns en kemi mellan dem. Kanske inte är så konstigt då de är ett par i verkligheten. Även Faster May spelad av Sally Field gör en bra skådespelar insatts. Sämst av alla är nog Jamie Foxx som Electro. Filmen är sevärd om man gillar superhjälte filmen men gör man inte det så kan man lika gärna skippa denna. Hoppas nu att nästa film blir mer av det goda och mindre av dåliga fiender.
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    när du har spelat spelat du fick av mig kan du väl skriva om det var kul? jag har inte spelat det men hört talas om det. :)

    Svar: Absolut. Ska testa det snart. Måste bara förstå reglerna. Men det verkar kul
    Niklas sirestam

    2014-05-17 | 21:14:01
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: