Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Recension av

Kategori: Spel Recensioner

image360Äntligen!! Nu har jag äntligen klarat av Super Paper Mario på min Wii och det känns riktigt gött. Spelet var skoj i början men mot slutet så började man tröttna rätt så rejält men man ville samtidigt klara av det. Det tog mig 22tim33min att klara av spelet totalt men sen så har det stått på utan att man har rört det oxå.

Paper Mario kan först se ut som ett vanligt hederligt plattformsspel men när man testar det så märker man att det är ett plattform och rollspel i ett. Det är väldigt mycket pussel att lösa och vissa pussel var verkligen svåra att komma på men oftast går det ut på att man ska flippa världen till 3D.

Spelet handlar om Mario som måste hitta 8st hjärtan eftersom den onde Count Bleck i spelet ska förstöra universum. Så då blir det upp till Mario och hans vänner att samla på sig hjärtan så att de tillslut kan krossa den onde Count Bleck.
Grafiken i spelet är inget vidare men designen och nostalgifaktorn är riktigt bra. Vissa fiender i spelet är dock vädigt fula mot orginal fienderna som finns i alla andra Mario spel. Ljudet är helt okej men inget man inte hört från något annat Mario spel, vilket inte måste vara dåligt. Kontrollen är väldigt lätt och man vet alltid vart man har Mario eller hans kompisar.
Som jag skrev i början så börjar spelet väldigt bra men efter ett tag så tappar spelet i tempo och man orkar inte bry sej(inte jag iaf). Jag är glad att jag spelade igenom spelet men kommer inte göra det igen.

Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
kontroll 8 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Totalt 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: