Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Triss i recensioner

Kategori: Spel Recensioner


I Söndags så kom Patrik till mig och han sov över till måndagen så det blev en hel del film och spel under tiden han var hos mig. Det första spelet vi betade av var Lego Indiana Jones. Det är precis som lego Star Wars som jag skrev en liten blogg om och gillade man det så gillar man det här. Jag tycker dock att lego star wars är lite bättre eftersom jag har mer relation till de filmerna.

Betyg

Grafik 7 av 7
Ljud 7 av 7
Kontroll 7 av 7
Hållbarhet 6 av 7

Totalt 7 av 7


Andra spelet vi klarade är Mass Effect och det är ett enormt rollspel som utspelar sig i rymden. Det kom förra året har jag för mig men jag fastnade aldrig riktigt i det då. Jag gav det en ny chans för ett tag sen och förstod först då varför så många har det spelet som sitt favoritspel. Spelet handlar om kaptenen Shepard som leder ett grupp som ska ta fast den onde Saren som kommer utplåna männskligheten. Grafiken i spelet är oftast riktigt läcker men har lite svårt med bilduppdateringen ibland. Ljudet är jättebra och det är riktigt seriöst arbete utvecklarna lagt ner på alla röster och platser man är på. Kontrollen funkar oftast bra men det finns några missar i actionmomenten och ibland så är det lite svårt att se vad som händer. Jag klarde spelet på cirka 26 timmar och då gjorde jag långt ifrån alla sidouppdrag. Det finns 3 slut att se så omspelnings värdet är högt.

Betyg

Grafik 8 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 10 av 10


Totalt 9 av 10



Sista spelet vi klarade av är egentligen en efterlängtad multi och singelplayer expansion till Gears of War 2 som heter Road to Ruin. Det kostar runt 120kr att ladda ner om man bara vill ha singelplayer och 7 multiplayer banor men om man lägger till ca 40 kr så får road to ruin plus 19 multiplayer banor. När man spelar Road to Ruin så får man välja om man ska skjuta sig igenom alla fiender eller smyga runt dem. Jag och Patrik körde båda men jag tycker skjuta sig igenom var roligare och det tog mycket längre tid. Expansionen var extremt kort och var över på 30-40 minuter på näst svåraste svårighetsgraden vilket var tråkigt. Grafiken och ljudet är samma som i Gears of War 2 vilket är riktigt bra. Multiplayer banorna har jag inte provat än så de ger jag inte betyg på. Mitt betyg är på Singelplayer delen.

Betyg

Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 5 av 10


Totalt 7 av 10



Kommentarer


Kommentera inlägget här: