Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Mario i toppform

Kategori: Spel Recensioner

För någon dag sedan så klarade jag och Stefan av New Super Mario Bros : Wii och jag måste säga att jag är riktigt imponerad. Spelet börjar med att Det är Prinsessans födelsedag men då blir hon tillfånga tagen av Bowers undersåtar. Visst handlingen är som den alltid har varit och spelet är som det alltid har varit det med men det gör ingenting eftersom det är så himla charmigt, roligt och nostalgiskt.

Det som gör detta spelet unikt mot dess föregångare är att man kan spela upp till 4 spelare samtidigt på samma bana. Jag har spelat på 3 pers som mest och det blir fruktansvärt rörigt men ack så skoj när det blir stressigt. Förutom att man kan spela med kompisar så finns det nya föremål man kan plocka upp. Det ena föremålet är en isblomma som gör fienderna till iskuber och ett annnat föremål blir man en pingvin som kan glida och simma mycket bra. Det finns också ett föremål som gör att man får en propeller på huvudet och den tillför att man kan flyga uppåt i luften.

Grafiken är charmig och välgjord. Ljudet är välbekant men vissa nya låtar håller inte lika hög klass som de gjorde förr i tiden. Kontrollen är väldigt simpel och det ända som krävs är att man vänder Wiimoten som en vanlig Nes kontroll. Hållbarheten tycker jag är riktigt bra eftersom man kan leta efter 3 stora stjärnpengar på varje bana och när man har tagit alla stjärnpengar så låser man upp heligheter som jag inte ska spoila om nu.

Allt är dock inte frid och fröj i Marios nya spel. Det finns en rätt så störande grej med spelet och det är när man tar ett föremål så stannar bilden i en kort kort stund och under den korta stunden så kanske kompisen misslyckas med sitt precisonshopp.

BETYG
Grafik : 8 av 10
Ljud : 8 av 10
Kontroll : 9 av 10
Hållbarhet : 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: