Fable 2 Recension

Kategori: Spel Recensioner

Innan Johan kom till mig idag så var jag med Patrik och vi klarade av Fable 2. Spelet har jag haft i min ägo sen November tror jag men jag har inte haft ork att spela det så mycket tills Patrik ville spela för några veckor sedan. Efter den kväll så har jag knappt kunnat lägga det ifrån mig vilket jag är mycket tacksam för. Till en början kan spelet kännas lite segt och man vet inte riktigt vad man ska göra. Men efter ett tag så börjar man komma in i det och då kan timmarna flyga iväg medans man springer runt i Albion. Det går att göra massa av onödiga och nödvändiga saker. Antingen kan man gå runt och finna sin kärlek, Skaffa barn, leta skatter, köpa hus, inreda hus, spela bort pengar på olika spel det finns så mycket att göra ibland att jag knappt har gjort hälften.

Handlingen går dock ut på att man ska hämnas sin syster som dödades av Lucian när man var liten. Lucian är en galning som vill förstöra världen och skapa en ny där han ska bestämma över allt och alla. Det blir till en själv och 3 andra hjältar att stoppa honom innan han lyckas.

Det finns dock några små irritationsmoment i spelet dock. Det första är att menysystemet är riktigt segt så trycker man på start så tar det någon sekund innan det kommer igång. En annan dålig sak styrningen på karaktären. Ibland så fastar man på vissa ställen vilket gör det lite stelt. Grafiken i spelet är inte det snyggaste man skådat men det är en härlig design och ljudet är helt okej. Kontrollen är si sådär ibland men den funkar. Hållbar heten är nästan oändlig eftersom det finns massor att göra och varje spelomgång behöver nödvändigtvis inte bli densamma.

Betyg

Grafik : 8 av 10
Ljud : 8 av 10