Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The force is strong in this one

Kategori: Spel Recensioner


Förra veckan köpte jag mig Lego star wars the complete saga till min xbox för 99 kr och då fick jag en darth vader figur värde 89 kr. Igår kväll när jag och Patrik körde det så klarade vi äntligen av den sista banan. Spelet tyckte då att vi hade klarat 40% av spelet så om man ska klara det fullt ut så måste man spela igenom spelet med olika karaktärer vilket vi inte orkar. Men jag anser att jag kan ge spelet betyg för det.

Lego star wars börjar men att man spelar scener från episode 1-6 och under tiden så får man spela igenom massvis med nostalgiska filmögonblick. Spelet är egentligen inget bra spel förutom att man att det har en riktigt hög mysfaktor. Det som gör spelet dåligt är plattformsbitarna där man dör bara för att kameravikeln lurar en. Vilket är mycket frustrerande. Grafiken är charmig och rolig om man gillar lego men rent grafiskt så är det inte vackert. Ljudet i spelet är härligt om man återigen tycker om ljuden i star wars filmerna. Kontrollen är oftast bra i spelet förutom vissa banor då man ska köra fordon. Hållbarheten är enorm om man verkligen orkar köra igenom spelet men olika karaktärer och låsa upp allting men för min del känns bara onödigt.

Betyg

Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 8 av 10


Totalt 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: