Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Liberty City is my City

Kategori: Spel Recensioner

Liberty City är en fin stad är min första tanke när jag kommer i land med en stor båt som invandare från ryssland. Jag är Niko Bellic och det är min kusin Roman som har fått mej att flytta till Amerika och söka lyckan. Roman har sagt att han har ett stort hus med massa brudar och har massa pengar. Tyvärr är det långt ifrån sanningen. Sanningen är att han vill ha hjälp med att tjäna pengar och få bort några konkurenter. Destå längre tid man är i Liberty City så träffar man massa vänner och en hel del fiender. Nikos uppdrag framför alla är att ta reda på vart hans föredetta kamrat från Ryssland är och när han får tag på honom så ska han få sona för allt han gjorde i ryssland.

Det var över ett år sedan som jag inhandlade GTA IV till min Xbox och det var äntligen idag förmiddag som jag klarade av det. Jag har spelat spelet i över 70 timmar och gjort 80% av allt som man kan göra vilket er spelet till ett mycket bra hållbarhet. Grafiken är strålande och jämnför man med t.ex Saits Row 2 så ser GTA IV ut att komma flera år efter men så är inte fallet. Ljudet håller också mycket hög klass, speciellt röstskådespelarna. En sak på ljudet jag inte tycker om är musiken i spelet. Det är inte alls lika många bra låtar som i andra Grand Theft auto spel.

Kontrollen har alltid varit lite kass i Gta serien speciellt när man springer runt i stan och skjuter men som tur är så är 4an mycket bättre än de andra spelet. Men tyvärr inte lika smidig och bra som i Saints Row spelen.

Betyg

Grafik : 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 10 av 10

Totalt 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: