Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dead Space Extraction

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag och Stefan äntligen klarat av Dead Space Extraction till Wii. Dead Space kom förra året till Xbox 360, Ps3 och PC men trots bra kritik från kritikerna så sålde det inte så bra. Dead Space Extraction är ett ljuspistol spel och har egentligen ganska lite med föregångare att göra. I första spelet så var man ensam och spelet var mer som Resident Evil 4 fast i rymdmiljö. Dead Space Extraction är ett ljuspistol spel där det gäller att skjuta så mycket det bara går.

Extraction utspelar sig faktist före det första Dead Space så har man inte spelet Dead Space så missar man inget . Det är ett rätt smart sätt av utvecklarna att få spelarna vilja testa orignalet. Grafiken i detta Wii spel är faktist riktigt snygg dock så är designen enformig och tråkig. Ljudet i spelet är helt okej och röstskådespelarna är hyfsade.

Det finns dock några minustecken med spelet och det är kontrollen som jag tycker är väldigt flackig då kameran flänger fram och tillbaka. Visst man får mer inlevelse av en kamera som inte är helfokus men samtidigt så blir det jättesvårt att sikta på fienderna. Spelet förlorar väldigt mycket när det är svårt att sikta i ett ljuspistolspel. Ett annat minus är att varken jag eller Stefan fattade slutet.

Jag vet inte hur lång tid det tog för oss att klara av spelet men jag kan gissa på minst 6-7 timmar. Det är i alla fall 10 kapitel som man får gå igenom och man blir tyvärr rätt så less på att skjuta ner fiender efter bara några kapitel.

BETYG
Grafik 8 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 6 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Totalt 6 av 10

IN SPACE NO ONE CAN HEAR YOU SCREAM

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej :)

    Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

    Kanske finns det något som intresserar just dig.

    Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



    Lottar bl.a ut ett spel till WII :)



    Var gärna med :)

    http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



    Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



    Ha det bra//M

    2010-01-11 | 15:04:46

Kommentera inlägget här: