Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Orbital Drop Shock Trooper

Kategori: Spel Recensioner

Jag har klarat av Halo ODST idag så jag tänkte berätta vad jag tycker om det.

Halo3:ODST är som jag skrev i min förhandstitt ett nytt kapitel av Halo3 fast istället för att man spelar som master Cheif så spelar man nu en man som kallas the Rookie. The Rookie och hans kollegor får i uppdrag att ta sig till staden new mombasa men det blir lite fel när de ska landa så alla sprids lite huller och buller runt i staden. Rookies kapsel som han färdas i krashar och 6 senare senare vaknar Rookie mitt i natten. Rookies uppdrag blir att leta reda på vart hans kollegor har tagit vägen.

Då man spelar som Rookien så är det nattsvart och istället för att slåss mot alla covenanter som har belägrat staden så går det ibland utmärkt att undvika skottlossning så länge man håller sig i skuggan. Ibland träffar man på betydande föremål och då får man spela som en av sina kollegor och se allt ur deras synvikel. De banorna som man får spela som en av kollegorna är mycket mera fart och action orienterat. 

Grafiken är lite snyggare än Halo3 trots att det är samma grafikmotor. Det är inte jättemycket nyheter i spelet förutom 2 olika vapen och någon fiende.

Det som Bungie har jobbat mest på är spelläget Firefight där man kan spela men en kompis i soffan eller med 3 vänner online. Jag har bara provat firefight med en kompis och jag tror att det är denna delen av spelet som kommer göra att det håller mycket längre. Firefight är läget då man anfalls av våg efter våg av covenanter och det gäller att sammarbeta för att överleva så många vågor som möjligt.

BETYG

Grafik 7 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Totalt 8 av 10

Sgt Johnson i firefight läget

Kommentarer


Kommentera inlägget här: