Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Äntligen klar med Killzone

Kategori: Spel Recensioner

I Söndags var en dagen då jag tog tag i Killzone en gång för alla och klarade det. Det klassiska FPS spelet som kom till PS2 som skulle bli Halo dödaren. Nu blev det inte riktigt så även om det fick rätt så skapliga betyg.
Nu 5 år efter att det släpptes så har jag äntligen klarat det och jag förstår inte riktigt hur det kunde få sådan kritik som det fick.

Jag tyckte kontrollen och spelet var fruktansvärt segt och färgerna var typ grå, brun, mörkgrön och svart.
Visst fanns det coola element som att man kan välja olika karaktärer mellan banorna men det var inget jag gjorde direkt.

Vapnen som finns i spelet låter rätt så bra och känns rätt så sköna men tyvärr så är kontrollen och framför allt kontrollens känslighet riktigt usel. Nu låter det om jag bara klagar på detta spelet men det gör jag inte. Dock så hade jag väntat mig något mer av det efter all hype som var när det kom ut. Det är svårt att betygsätta ett så här gammalt spel men om jag jämför mer t.ex Halo & Halo 2 så hamnar det på detta betyget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: