Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Lego Batman

Kategori: Spel Recensioner

Nu efter många timmars spelande så har jag och Patrik äntligen klarat av Lego Batman till Xbox 360. Lego Batman kom för 2 år sedan och då hade jag det till min Wii. Men av någon anledning så orkade jag och patrik inte spela igenom det då. För några månader sedan så inhandlade jag spelet Pure och då fick man Lego Batman på köpet.

Lego Batman är som alla andra Lego spel som har släppts. En portion humor, en potion action och en potion pussellösning. Legospelen är väldigt simpla eftersom man kan dö oändligt med gånger och så kan man spela tillsammans med en vän. Det ända som gör spelen lite kluriga ibland är vissa problemlösningar som i vissa fall är riktigt långsökta.

Grafiken i spelet är som det brukar vara charmig men nu efter 4 Lego spel så kan jag tycka att det börjar känns lite gammalt och uttjatat. Ljuden i Lego Batman är också det detsamma som i alla andra lego spel. Kontrollen och kameran är också den samma som i de andra legospelen vilket tyvärr är dåligt. Ibland ser man inte riktigt hur man ska hoppa när man spelar tillsammans med en vän.

Det finns många kända och okända ansikten med i Lego Batman

BETYG
Grafik : 7 av 10
Ljud : 7 av 10
Kontroll 6 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Totalt 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: