Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Hasta La Vista....Baby

Kategori: Spel Recensioner

Igår inhandlade jag Terminator Salvation till min 360 på Gamestops julrea. Jag hade inga höga förväntningar på spelet eftersom jag har läst en del recensioner om det men jag visste inte att det skulle vara så fruktansvärt dåligt som det var. Spelet börjar med en liten halvbra introsekvens men går snabbt utför.

Terminator Salvation är ett tredje personsspel som styrs som Gears of War. Det är svårt att ha sämre förebilder men på alla punkter som gör Gears of War så himla bra misslyckas Salvation med. För det första så är grafiken riktigt sunkig och ljudet ska vi inte snacka om. I Början när man bara har ett vapen så tror man knappt sina öron eftersom vapenet låter som en ärtbössepistol och tar ungefär lika mycket i skada. Längre fram i spelet så får man självklart bättre vapen men inget av vapen har någon riktigt skön känsla.

En annan sak som Gears of War har lyckats med är Kontrollen och trots att den är ungefär lika dan i Terminator så fallerar den totalt här. Det är väldigt ryckigt och osmidigt att byta mellan skydden man ska skydda sig bakom och vid ett flertal tillfällen så fastnar man vid någon vägg som man verkligen borde kunna hoppa över.

Allt kanske inte är värdelöst i detta spelet men i snudd på allt. Det ända positiva jag kan komma på är att man kan få 1000 väldigt simpla achivementpoäng om man orkar klara spelet på svåraste svårighetsgraden. Ett väldigt stort minus med spelet förutom det tekniska är hållbarheten. Jag tror det tog mig och Patrik 2-3 timmar innan spelet var slut och då var det inte ens 2-3 roliga timmar.

BETYG
Grafik 5 av 10
Ljud 6 av 10
Kontroll 5 av 10
Hållbarhet 2 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: