Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Träskfolk och Aliens

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag klarat av alla expansioner till Fallout 3. Det tog lång tid och gav ett lysande spel ännu mera hållbarhet.

Point Lockout är den fjärde expansionen som kom för ett tag sen och handlar om ett ställe där det finns olika sorters kulter och hillbillys. Det första uppdraget man får när man reser till Point Lockout med båt är att man ska hitta en tjej åt en mamma som är väldigt orolig av sig. Grafiken och designen på denna expansionen tycker jag är den bästa av alla 5 expansionerna. När det kommer till nyheterna så hittar man roliga fiender som liknar folken i The hills have Eyes filmerna och vapnen är riktigt sköna gevär. Hållbarheten på Point Lockout tycker jag är riktigt bra även om jag gärna hade velat ha det längre eftersom det var så bra.

Point Lockout är den bästa expansionen enligt mig till Fallout 3

BETYG
Grafik 8 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 8 av 10


Den 5:e och sista expansionen till Fallout 3 heter Mothership Zeta och utspelar sig på ett rymdskepp. Expansionen börjar med att man åker upp i ett rympskepp och där träffar man en kvinna och en liten tjej som hjälper en av fly från alla aliens som vill göra expriment på en. Designen i Mothership Zeta skiljer sig väldigt mycket från övriga Fallout 3 vilket är skönt till en början men jag tröttnade snabbt. Fienderna tröttnar man också rätt så snabbt på eftersom de antingen är Aliens eller robotar.

Jag tycker att Mothership Zeta var den svagaste expansionen även om det fanns några små roliga deluppdrag.

BETYG
Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 5 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: