Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

In the shadows

Kategori: Spel Recensioner

Jag har nu klarat mitt första Splinter Cell spel någonsin. Splinter Cell Conviction handlar om en arg och sliten Sam Fisher som för en gång skull är lite männsklig. Spelets handling är sån att Sams dotter som han trodde var död i 3 år nu lever. Dock så vet han inte vart han ska hitta henne så det blir upp till Sam att försöka snoka runt bland alla bad guys.
Allt är inte riktigt som Sam tror till en början och letande efter hans dotter är bara en liten parantes i det stora hela.

Grafiskt så tycker jag inte Splinter Cell Conviction är jättesnyggt men det är långt ifrån fult. Bilduppdateringen flyter på riktigt bra vilket gör spelupplevelsen mycket bättre. Ljudet är det också bra trots vissa sämre röstskådespelare. Kontrollen är också den bra men jag hade hellre sett att kontrollen var mer lik Gears of War.

Jag vet inte hur lång tid det tog att klara singelkampanjen men jag tyckte att det var en rätt så bra längd. Man kan också spela igenom en prolog med en kompis vilket förlänger spelet ytterligare. De minus jag kan säga om spelet är att handlingen inte är så jätteinspirerande och att spelet laddar väldigt länge. Jag spelade spelet på Normal och jag tycker att svårighetsgraden var helt okej. Man fick göra om ibland men det var oftast inga bekymmer.

PLUS/MINUS
+ Smygkänslan
+ Kontrollen
- Laddningstiderna
- Sparpunkterna

Grafik : 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 8 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: