Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Red Dead Redemption

Kategori: Spel Recensioner

Igår så rullade eftertexterna förbi på ett av årets bästa spel. Red Dead Redemption är det bästa västern spel jag testat och jag tror det kommer dröja länge tills jag provar något bättre.

Spelet går ut på att man spelar som John Marston som är en föredetta bandit som nu mer vill leva på landet med sin fru och son. Men han får inte leva det önskade livet förrän han lyckas fånga in sina gamla bandit vänner.
Grafiskt så är inte Red Dead det bästa jag sett men om man tänker på att man kan rida runt på sin häst överallt utan laddningssekvenser så blir det sjukt imponerad. 

Rockstar har alltid varit bra med att skapa liv åt karaktärer och så även i detta spel. Röstskådespelarna är kanon. Ljudet är också det bra men jag saknar lite skönare musik. 

Kontrollen har alltid varit Rockstars svaga grej i spelen de gör. Det har hänt lite från GTA IV men inte så jättemycket. Man skulle kunna säga att Red Dead är ett GTA som åkt tillbaka 100år i tiden. John Marston har ungefär samma rörelseschema som niko bellic i GTA IV vilket känns lita weird.

Ne nu har jag klaga lite för mycket tycker jag. Visst finns det skönhetsfläcker på detta spel men inget som hindrar det från att få ett kanonbra betyg.

Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 10 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: