Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Crysis 2

Kategori: Spel Recensioner

Crytek är en av de grafiktunga studios som äntligen har testat att göra spel till konsolerna Xbox360 & PS3 vilket jag tycker är kul eftersom jag vägar köpa ny dator vartannat år. Trots att Xbox360 & PS3 börjar bli lite gamla vid det här laget så har även de en hel del kvar att ge. Dock så orkar det inte riktigt komma upp i samma klass som PC version av spelet.

Crysis 2 har en rätt så enkel och fånig handling men den funkar rätt bra ändå om man tar det lite för vad det är. Aliens har kommit och anfallit New York och det blir upp till Alcatraz att rensa upp bland Aliens och Soldater som vill sätta stopp för honom. I Början av spelet så möter du soldater och det är då spelet är som bäst tycker jag. Du har oftast olika tillvägagångsätt under uppdragen. Som t.ex kan du antingen smyga runt alla fiender eller skjuta ner alla som en galning likt Call of Duty spelen.

Grafiskt så har jag berätta att det är snyggt men designmässigt finns det mer att önska på fiendedesignen. Kontrollmässigt funkar spelet bra och påminner en hel del om konkurrerande spel. Det som gör att Crysis2 skiljer sig lite från mängden är att du kan när som helst aktivera osynlighet, sköld, snabbhet eller styrka. Problemet med att använda någon av styrkorna är att din energimätare sjuker. Så Det går inte att vara osynlig hela spelet utan du måste tänka dig för. Detta gör att spelet blir mer taktist än många andra spel och göra spelet mer levande.

Crytek har verkligen lyckats att skapa ett skönt actionspel som tyvärr tappar lite mot slutet. Dock så är jag mycket nöjd med helheten. Jag vet inte hur lång tid det tog att klara spelet men minst dubbelt så lång tid som valfritt militärskjutar spel iaf.

Grafik 10 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: