Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Portal 2

Kategori: Spel Recensioner

Sådär då var jag klar med Portal 2 som jag trodde jag skulle ha klarat för ca 2 veckor sedan. Jag skaffade Portal 2 när jag köpte min Ps3 men har spelat en hel del spel emellan. Första Portal hängde med The Orange Box och var ett riktigt bra spel som slog igenom med sina nya spelmoment och blev en riktig överaskning för de flesta.

Nu till Portal 2 så var jag inte så hypad trots att jag gillade första Portal skarpt. Men när jag lirade portal 2 hos Patrik så blev jag lite nyförälskad i problemlösningarna och den sköna humorn. Valve har inte återuppfunnit hjulet denna gång men jag trivs mycket bra med att vara tillbaka i alla testkammare och Glados den mordiska roboten är tillbaka även denna gång.

Portal 2 börjar med att man vaknar upp efter många års kryosömn träffar man wheatly som är en robot. Wheatly försöker hjälpa en med att fly från testkammrarna men tyvärr så går det inte så bra. Portal 2 är ett skönt spel med mycket humor och det är faktist riktigt skönt att man slipper skjuta fiender hela tiden utan det kräver mera problemlösning.

Jag vet inte om Portal 2 är årets bästa spel men det kommer absolut hamna högt upp på listan i alla fall. Det som säger emot spelet är val hållbarheten. Visst så går det att spela med en kompis i Co-op men jag vet inte hur omspelningsvärdet är när man vet hur man ska göra på all problemlösning.

Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 8 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: