Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Medal of Honor

Kategori: Spel Recensioner

Igår förmiddags så klarade jag av det nya Medal of Honor som jag fick förra veckan. Det var ett rätt kort spel men jag vet inte om jag hade orkat med mer militärshooter av mall 1a. Medal of Honor har alltid legat efter Call of Duty och därför slutade de med andra världskriget och gick in i nutid för att vinna lite fans eller nått sånt. Tyvärr så gör de inget nytt utan kör på i samma uttjatade riktning som alla militärshooters.

Grafiskt så är spelet väldigt ojämt. Ibland tycker jag att ljuseffekterna är riktigt läckra men sen så försvinner texturer och tydliga buggar uppenbarar sig så jag är lite kluven till grafiken. Men oftast så är det hyfsat snyggt, inget mer eller mindre. Ljudmässigt så trodde jag det skulle vara riktigt bra då Dice har hjälpt till med Multiplayer läget men tyvärr så var det inget speciellt. Dock så fann jag en ljudeffekt jag tyckte stack ut och det var när ammunitionen i ett vapen var påväg att ta slut så blev vapenljudet lite mer ihåligt.

Kontrollen är väldigt lik Call of Duty serien även om det inte finns någon quick aim funktion. Handlingen brydde jag mig inte om ett smack trots att den handlar om det pågående kriget i arabvärlden. De flesta banorna tyckte jag kändes väldigt instängda även om utvecklarna har försökt bygga ridåer så att det skulle kännas mer levande. Trots att banorna var instängda så hade jag ibland problem med att veta vart jag skulle ta vägen. Ska man välja en militärshooter från 2010 så tycker jag att man ska välja Bad Company 2. Där fanns det humor, action, fordon, förstörbar terräng, läckert ljud och bra grafik.

Betyg 
Grafik 7 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: