Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Bad Company 2

Kategori: Spel Recensioner

Igår så klarade jag av Battlefield : Bad Company 2 som jag fick av Åsa i julklapp. Detta är fortsättningen till första spelet och har samma karaktärer vilket är skoj. Man spelar som Preston i en squad på 4 pers. I första spelet så störde jag mig på att man fick så lite hjälp av sina kamrater men det funkar lite bättre i detta. Grafiskt så tycker jag faktist att detta är vackrare än vad Black Ops är trots att Bad Company 2 kom mycket tidigare förra året.

Kontrollen är dock inte lika bra men inget större fel. Kampanjen var även den bättre och framför allt roligare att spela då actionsekvenserna delas upp med lugnare partier. Det är även skoj att få köra lite fordon även om det inte är så ofta man får göra det. En grej med Bad Company spelen som får serien att verkligen sticka ut är att det går att spränga sönder väggar på hus så att varken man själv eller fienden har någonstans att gömma sig. Detta tillföra en hel sköna spelmoment.

Ljudet är i mästerklass så som många har sagt innan mig. Det är sjukt vad våra svenska stoltheter DICE har lyckats med ljudbiten. Multiplayer delen har jag hört att den ska vara mycket bra men jag har inte ägnat någon större del med den. Vilket jag borde göra men det får bli senare. Det finns en hel del vapen att plocka upp på banorna men tyvärr så är de flesta väldigt lika varandra tyvärr. Kampanjen hade en lagom längd och mycket varierad terräng.  

BETYG
Grafik : 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Ljud 10 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: