Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Army of Two : The 40th Day

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag och Pontus klarat av uppföljaren till det hypade Army of Two. Första spelet blev väldigt hypat och tyvärr så levde spelet aldrig upp till förväntningarna. Förra året när The 40th Day kom så fick det inte något större genomslag eftersom det är samma sak en gång till. Helt samma sak är det väl inte men det är inte direkt mycket nytt i denna uppföljare.

Det få saker i spelet som skiljer spelen åt är t.ex att man ibland får olika val att göra och allt har konsekvenser. En annan sak är att man ibland måste rädda gisslan då de är tillfånga tagna av terrorrister. Grafiskt så ser spelet rätt tråkigt ut även om vissa mellansekvenser kan vara snygga. Fienderna är tråkiga då de känns mer som skyltar på ett tivoli som åker upp och ner bakom ett skydd. 

Jag tyckte att fienderna i första var ett problem oxå och det känns aldrig att man dödar dem eftersom de inte har någon tyngd i sig. Det ska vara segt att ta död på fiender och inte bara att man dödar 500pers utan problem. 
Då blir det bara löjligt. En annan grej jag ska klaga på är att man inte kan trycka förbi några mellansekvenser. Om man dör så måste man se samma sega och tråkiga mellansekvens en gång till. 

Nä nu har jag klagat för mycket. Visst så har spelet sina brister men det gör inte så mycket då det är kul att spela tillsammans. Hade det varit ett singelplayer spel så hade jag nog aldrig orkat köra klart det men nu när man kan spela tillsammans och slipper springa runt med en korkad AI spelare så blir det roligt. Jag har även glömt att nämna Aggromätaren som innebär att om du skjuter mycket så riktar sig fienden mot dig och då kan din vän smyga runt och skjuta alla i ryggen. 

Salem & Rios armén av två

Army of two : The 40th Day är inget jättebra spel men en axelryckning men vill man ha ett spel där det går att spela co-op så tycker jag man ska spana in det här om man hittar det billigt. Jag kommer nog aldrig spela om det ingen men för en genomspelning är det värt sina pengar.

BETYG 
Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 7 av 10



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: