Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

My name is Bond...James Bond

Kategori: Spel Recensioner

Filmlicens spel är som de flesta vet oftast väldigt kassa. James Bond Blood stone kommer inte från någon film men det känns som om utvecklarna Bizzare Creations har tagit en hel del inspiration från de två senaste bondrullarna ändå. Jag köpte spelet för 99kr bara för att jag vill testa om det var något att ha. Jag blev faktist inte direkt besviken på spelet som jag hade aningar om att jag kunde bli. 

Bloodstone är ett tredjepersons spel likt Gears of War men med sämre kontroll och givetvis mycket snällare. Bizzare Creations som mest gjort bilspelsserien PGR har på något sätt lyckats bättre med att styra Bond än vad det är att styra bilarna i vissa uppdrag. Jag kan inte förstå hur de kunde misslyckas så fatalt med detta då jag verkligen gillar körkänslan i både PGR och Blur. Grafiskt så ser även spelet väldigt medelmåttigt ut. Ljuden är helt okej och det är kul att orginalrösterna från filmerna är kvar. 

Den här banan var så störande att jag nästan slutade spela spelet helt. Trial and Error.

Vill man spela ett okej actionspel och gillar Bond så kan man absolut spela detta om man hittar spelet billigt som jag gjorde. Men man ska inte förvänta sig något speciellt utan mer ett enkelt tidsfördriv. En lite kul grej i spelet är att man kan gå in i närkamp och spöa ner fienderna. När man har gjort det så får man en Focus Arm vilket betyder att du kan när som helst aktivera fokus arms och då siktar spelet in sig på någon fiende/fiender och då är det bara att trycka på skjutknappen så dör fienden fort. 

BETYG 
Grafik 6 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 5 av 10
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: