Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Uncharted 2

Kategori: Spel Recensioner


Nathan Drake vaknar upp sittandes i en tågvagn som hänger från en Tibetansk bergsvägg. Inledningen i Uncharted 2 är mycket omtalad och får spelet att kännas så olikt många andra spel vad det gäller att komma in i historien. Första Uncharted var ett okej äventyrsspel men tråkiga actionsekvenser. Tvåan gör allt så mycket bättre men jag gillar fortfarande inte alla denna action.

Varför kan inte ett matiné äventyr få vara ett äventyr med pussel och plattformshoppande utan överdriven Hollywood action. Som ni kanske förstår så är jag inte förtjust i actiondelarna som är alldelses för utdragna och saknar tyngden som andra spel har.

Grafiskt och ljudmässigt så vet verkligen Nauhty Dog vad de gör och här är spelet som bäst. Röstskådespelarna är riktigt bra och man kan nästa få för sig att det är riktiga människor man ser ibland. Kontrollen från första spelet har förbättras en aning men det finns fortfarande vissa saker att arbeta på här tycker jag.
Multiplayer är ett läge som jag inte ägnat någon tid alls men vad jag har hört så ska det funka het okej.

BETYG

GRAFIK 9 av 10
LJUD ; 9 av 10
KONTROLL 8 av 10
HÅLLBARHET 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: