Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dirt Showdown

Kategori: Spel Recensioner

Det var i sommras som jag skaffade mig Dirt Showdown och det var även då jag klarade spelet men glömde av att skriva recension då. Så nu är det väl dags att ge spelet ett betyg. Dirt Showdown är mer ett arkadigt bilspel än alla tidigare Colin McRae Dirt spel i serien. Spelet fick rätt så dåliga betyg när det kom ut men jag har haft väldigt kul med spelet trots det. Mitt favorit spelläge i spelet var inte själva racen utan Hoonigan Events vilket är att man får åka fritt på stora banor och utföra olika tricks. Hade riktigt kul med detta och letade upp alla hemligheter på de 2 banorna. 
Grafiskt så ser spelet riktigt bra ut men har vissa problem ibland med lagg iaf 360 versionen i loading sekvenserna. Ljudmässigt så låter det riktigt bra och jag gillar verkligen krascherna i spelet vilket har en skön tyngd. Kontrollen är även den riktigt bra då bilarna svarar som jag vill. I Singelplayer så finns det massa olika racetyper och demolition typer, Förutom Hoonigan så fastnade jag för 8-Ball som man kan prova på i demoversioen av spelet. Riktigt korta banor med många loppa och väldigt mycket tacklande. Me Like! Det ända jag kan klaga på är att vissa race är rätt trista och att singelplayer läget är lite för litet men förutom det så är jag nöjd med spelet. 
 
Betyg 
Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 7 av 10
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: