Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Resogun

Kategori: Spel Recensioner

Resogun är ett av de gratisspel som man får genom att ha Playstation Plus till sin Playstation 4. Jag var väldigt skeptisk till spelet när jag såg det på Gamex 2013 men jag blev faktiskt positivt överaskad av spelet även om det är aningen kort. Jag har aldrig riktigt gillat denna typen av shoot em up spel men Resogun gav genren lite nytt blod genom att man hade bra kontroll och att spelet spelas runt en sfär. Spelet går givetvis ut på att döda allt på skrämen samtidigt som man försöker få så bra poäng som möjligt. Ju mer fiender du skjuter ju högre combo får man. Sen så ska man även försöka rädda så många människor som möjligt för att få ännu högre poäng.
Som jag skrev i Killzone recensionen så är Partikeleffekterna det nya med denna generation
 
Helt jävla meningslöst spel egentligen men ett skönt spel att sätta sig med när man bara vill ta död på någon halvtimma.
Skeppets vapen som man styr blir bara kraftfullare och kraftfullare ju mer man spelar och det blir bara mer och mer kaos. Detta är spelets behållning även om det ibland kan vara svårt att se skillnad på allt som händer på skärmen samtidigt. Spelet hade fått ett högre betyg om det inte hade varit så enformigt plus att det är lite för kort.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: