Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Spec Ops The Line

Kategori: Spel Recensioner

Det var ett tag sedan som jag klarade detta 3:e persons militäractionspel men nu tänkte jag iaf skriva en bit om det.
Spelet släpptes i Juni 2012 och jag hade länge velat spela det eftersom det ska skilja sig mycket från andra militärshooters.
SPOILERVARNING FÖR KOMMANDE STYCKE!
Till en början så är spelet ungefär som vilket som helst men ju längre in i spelet man kommer så får man se konsekvenserna av sina handlingar vilket är väldigt intressant. Man börjar få hallucinationer och vet inte om man är psyiskt sjuk eller ej. Detta är väldigt intressant och gör att spelet sticker ut ur mängden,
SLUT PÅ SPOILER!
Grafiskt så ser spelet helt okej ut men inget man inte har sett förut och även kontrollerna är väldigt simpla. Spelet var rätt långt faktiskt för sitt eget bästa och vissa moment i spelet var lite störande. Men man kan ju inte få allt. Jag köpte mitt ex i sommras för 88kr och det var lätt värt den pengen. Spelet fick rätt okej betyg att speljournalisterna men tyvärr så sålde inte spelet särskilt bra. Men har man 100kr över så tycker jag man ska införskaffa detta spel. Tycker mer krigsspel som Call of Duty och Battlefield borde berätta mer vad krig gör med psyket. Vad händer med människor som bara dödar massa människor bara för att de följer order. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: