Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Uncharted 3 : Drake´s Deceptions

Kategori: Spel Recensioner


Nu så har jag klarat den senaste delen av Playstations bästa spelserie. Första Uncharted blev jag lite besviken på men andra spelet var mycket bättre på många sätt. Inför trean så hade jag både hört och läst om att det skulle bli alldeles för mycket action och eftersom jag var förberedd på detta så störde jag mig inte så mycket på det. Självklart så hade jag hellre sett mer problemlösning och plattformshoppande än all action men jag störde mig inte så mycket på det faktist som jag hade trott att jag skulle göra.

Grafiskt så tycker jag inte det har hänt så jättemycket från Uncharted 2 men det behövs ju inte heller eftersom Naughty Dog är så grymma med det grafiska och framför allt animationsmässigt som de är i en annan klass än flera andra utvecklare. Rösterna i spelet är även de helt lysande men jag kan tycka av vapenljuden är lite tråkiga ibland.

Kontrollen i spelet är som det har varit i de tidigare 2 delarna vilket är bra men inte perfekt. Drake gör oftast som man vill men jag har lite problem med att sikta då det inte flyter lika bra som i liknade spel. Detta medför att actionsekvensera inte blir så roliga som de skulle kunna vara. Förutom de små störningsmomenten i spelet så är det verkligen ett toppspel som jag tycker alla borde prova som gillar äventyrsspel eller Indiana Jones filmerna.

Uncharted 3 är inte enbart ett singelplayer spel utan det går att panga folk online men det intresserar inte mig särskilt mycket. Sen så går det även att spela delad skärm med en kompis då man ska ta sig igenom olika banor från både tidigare spel och 3:an. Problemet här är att det enbart är action mot extremt många fiender som spawnar in hux flux. Jag hade velat ha lite problemlösning även här vilket hade gjort det mycket roligare.  

BETYG

GRAFIK 10 av 10
LJUD 9 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: