Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Top 20 denna Generation

Kategori: Listor

Om ca 2 veckor så släpps Playstation 4 i Sverige och det är då nästa generation startar på riktigt. Visst släpptes Wii U förra året men jag räknar inte den som en nästa generationskonsol. Så jag tänkte lista mina 20 favoriter denna generation som jag tycker man ska spela. Vilket alltså innebär spel till Wii, Xbox 360 och Ps3. Spelen är uppradade utan inbördes ordning.
 
GTA V
Rockstar fulländade sin Grand Theft Auto serien med del 5. Läs gärna min recension.
 
BATMAN ARKHAM ASYLUM
Batman : Arkham Asylum är det bästa superhjälte spelet jag har spelet någonsin.
 
PORTAL 2
Portal 2 var en underbar uppföljare till det geniala originalet. Portal 2 innehåller action, pussel och smart Co-op stöd.  
 
GEARS OF WAR 2
Gears of War 2 är det bästa spelet i serien och ett av de snyggaste spelen till Xbox 360. Ett av de bästa Co-op spelen denna generation. 
 
UNCHARTED 2 
Uncharted serien var anledningen till att jag köpte mig ett Playstation 3 och jag blev verkligen inte missnöjd. Underbart matiné äventyr.
 
LAST OF US
Naughty Dog är en av världens bästa spelstudios och The Last of Us är ett av bevisen på det.
 
BORDERLANDS 2
 
Borderslands 2 blev mer och bättre än första spelet och trots rätt ointressant story så finns det massvis med sköna karaktärer.
 
FORZA MOTORSPORT 4
Forza 4 är det bästa bilspelet jag spelat denna generation och Turn 10 Studios fortsätter utveckla spelet i rätt riktning mot andra bil spel.
 
FALLOUT 3
Visst Fallout 3 är väldigt brunt och stelt. Men det är få spel som jag verkligen fastnat för som detta.
 
TOMB RAIDER
Tomb Raider som kom detta året har inspirerats av Uncharted serien väldigt mycket men det är ett sjukt bra sådant.
 
MASS EFFECT 2
Mass Effect 2 hade inte samma grymma handling som tidigare del men allt annat i spelet var så mycket bättre. Underbart sci-fi rollspel.
 
ELDERS SCROLLS V : SKYRIM
Skyrim är det grymmaste spelet i serien och det ett av de bästa rollspelen denna generation
 
GTA IV
Jag har alltid varit en GTA sucker och spenderade hundratals timmar i Rockstars 4:a
 
MIRRORS EDGE
Mirrors Edge utvecklat av DICE och är ett väldigt annorlunda spel som verkligen behövdes bland alla bruna militär shooters.
 
SUPER MARIO GALAXY
Super Mario Galaxy har en sån spelglädje som alla borde testa.
 
RAYMAN ORIGINS
Rayman Origins är det bästa plattformsspelet jag spelat på mycket länge. Superskön humor och grym grafik.
 
DEUS EX HUMAN REVOLUTION
Action, Stealth, Rollspel och Sci-fi. Gillar man detta så är detta ett spel man ska testa.  
 
FAR CRY 3
Far Cry 3 har en av de skönaste fiendekaraktären jag varit med om Vaas som är på bilden ovan. Inte bara han som gör spelet så bra. Det finns även massa olika aktiviteter man kan syssla med vilket var hur kul som helst.
 
RED DEAD REDEMPTION
Det bästa västern spelet någonsin. Man skulle kunna säga att det är ett GTA i västernmiljö och det är ju inte fy skam det.
 
HEAVY RAIN
 Heavy Rain är ett annorlunda spel med katastrofal kontroll men ändå ett spel man ska spela om man äger en PS3.
 
Har jag glömt något spel så skriv gärna i kommentarerna eller skapa din egen lista över top 20 spel denna generation.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: