Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Tomb Raider : Definitive Edition

Kategori: Spel Recensioner

Tomb Raider släpptes nu igen efter ett års tid i en förbättrad version som innehåller bättre grafik och allt nedladdningsbart material som har kommit till spelet. Jag gillade verkligen Tomb Raider förra gången när jag spelade det på Xbox 360 förra våren. Det är fortfarande väldigt bra spel så har man massat det så är det bara att köpa det tycker jag. Men har man som jag redan spelat det tidigare så är det inte riktigt värt att köpa det igen för att få snyggare grafik. Det nedladdningsbara innehållet är olika kläder och multiplayer banor men detta känns inte så spännande. Jag hade hellre velat ha några nya pussel och så vidare.
 
Tomb Raider är ett rätt så linjärt spel om man bara kör storyn men vill man få ut det mesta av spelet så rekomenderar jag att försöka hitta alla hemligheter. Då får man både mer speltid och mer variation i spelet vilket jag tycker är lätt värt. Det är inte så svårt att hitta alla hemligheter heller faktiskt.
 
Här nedan kommer en jämnförelse på den grafiska skillnanden mellan förra årets Tomb Raider till PS3 och årets till PS4. För en mer utförlig recension så finns min tidigare här.
 
+ Grafiken
+ Äventyrandet
 
- Brist på nyheter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: